Τρίτη 12 Ιουνίου 2018

"Τα Παράπονα των Πελατών"

 "Τα Παράπονα των Πελατών"
     Κατά την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας είναι πιθανό ο πελάτης να έχει κάποια παράπονα, είτε από τα αγοραζόμενα προϊόντα/υπηρεσίες ή από την εξυπηρέτησή του. Το ερώτημα που τίθεται στην περίπτωση της ύπαρξης παραπόνων από τον πελάτη είναι «τι γίνεται μετά». Δηλαδή, αν το παράπονο αυτό εκφράζεται προς την επιχείρηση και φυσικά αν τελικά η επιχείρηση καταφέρνει να εξαλείψει την αιτία που προκάλεσε την δυσφορία και το παράπονο.
    
      Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, να κατανοήσουν τη σημασία που έχουν τα παράπονα των πελατών τους, για την επιβίωση αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Διότι, ένας δυσαρεστημένος πελάτης, όχι μόνο θα στραφεί προς τους ανταγωνιστές, αλλά θα διαδώσει και κακή φήμη για την επιχείρηση στους γνωστούς του, εκφράζοντας το παράπονο που είχε. Συνεπώς, γίνεται αρνητική διαφήμιση για την επιχείρηση αυτή.
    
          Επομένως, κάθε επιχείρηση πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα παράπονα των πελατών, να βρίσκει άμεσα λύση και να εφαρμόζει μέτρα, ώστε αυτά να μην επανεμφανιστούν. Επίσης, είναι σημαντικό η επιχείρηση να ενθαρρύνει τους πελάτες να εκφράζουν τα παράπονά τους (π.χ. ρωτώντας τη γνώμη τους), διότι υπάρχουν πελάτες που δεν θα εκφράσουν το παράπονό τους και απλά θα στραφούν προς τους ανταγωνιστές.
    
     Επιπρόσθετα, λόγω της σημασίας των παραπόνων, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η αντιμετώπισή τους δεν θα πρέπει να γίνεται περιστασιακά, αλλά να υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική, όσον αφορά τη διαχείριση των παραπόνων. Μεγάλες εταιρείες, έχοντας αναγνωρίσει τη σημασία των παραπόνων των πελατών, έχουν συγκεκριμένο τμήμα παραπόνων.
    
            Όσον αφορά τη διαχείριση των παραπόνων, πρέπει καταρχήν να δίνεται η δυνατότητα στον πελάτη να εκφράσει το παράπονό του, όπως π.χ. να μπορεί να απευθύνεται σε συγκεκριμένους υπαλλήλους (ή στους υπαλλήλους γενικά, εάν δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι που να ασχολούνται με τα παράπονα), να μπορεί να στείλει e-mail, ή και να συμπληρώσει μια φόρμα επικοινωνίας στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Δηλαδή, να υπάρχει ένας εύκολος τρόπος, για να εκφραστεί το παράπονο, καθώς μια δύσκολη διαδικασία θα αποθαρρύνει τον πελάτη από την έκφραση του παραπόνου του. Στη συνέχεια και αφού το παράπονο έχει γίνει γνωστό, η επιχείρηση με συνέπεια και σοβαρότητα πρέπει να το επιλύσει σε όσο το δυνατόν πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Στην περίπτωση όμως που δεν είναι δυνατή η επίλυσή του θα πρέπει να εξηγήσει τους λόγους στον πελάτη.
    
             Τα παράπονα αποτελούν τις επιθυμίες – προσδοκίες του πελάτη, που δεν ικανοποιήθηκαν. Η πληροφορία αυτή είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την επιχείρηση, καθώς μπορεί, μέσα από τη μελέτη των παραπόνων, να βγάλει αρκετά συμπεράσματα, σχετικά με τα προβλήματα ποιότητας των παρεχόμενων προϊόντων/υπηρεσιών αλλά και της οργάνωσης και λειτουργίας της επιχείρησης. Όπως, έχει ήδη αναφερθεί πρέπει για κάθε παράπονο να λαμβάνονται μέτρα ώστε αυτό να μην επανεμφανιστεί.
    
            Σημαντικό βήμα για τη σωστή μελέτη – ανάλυση των παραπόνων είναι η σωστή καταγραφή τους. Έτσι με τη σωστή καταγραφή και ανάλυση των δεδομένων των παραπόνων μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα. Παραδείγματος χάριν, εάν πρόκειται για ένα κατάστημα που πουλά ηλεκτρικές συσκευές η ανάλυση των παραπόνων μπορεί να «δείξει» τα περισσότερα παράπονα αφορούν τις συσκευές μιας συγκεκριμένης εταιρείας, ότι υπάρχει αύξηση των παραπόνων κατά τους θερινούς μήνες, ότι ένα συγκεκριμένο παράπονο έχει εκφραστεί από πολλούς πελάτες κ.ά. Έτσι με την εκμετάλλευση αυτών των πληροφοριών μπορούν να γίνουν αρκετές βελτιώσεις στην επιχείρηση.
    
      Έτσι λοιπόν, τελειώνοντας, πρέπει να τονιστεί ξανά η σημασία που έχει η αποτελεσματική διαχείριση των παραπόνων των πελατών, από μια επιχείρηση (ανεξαρτήτως μεγέθους), αλλά και η σημασία που έχει ο κάθε πελάτης να εκφράζει τα παράπονά του προς την επιχείρηση, ώστε να είναι δυνατό να αντιμετωπιστούν.

Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Λίγα Λόγια και Σοφά


Ο Πλάτωνας γεννήθηκε στην αρχαία Αθήνα το 427 π.Χ. και πέθανε το 347 π.Χ. Υπήρξε ένας εξαιρετικά σπουδαίος Έλληνας φιλόσοφος, ο πιο γνωστός μαθητής του Σωκράτη και ο δάσκαλος του Αριστοτέλη.

"Εάν ο άνθρωπος λάβει την ορθή παιδεία, μέσα του ξυπνάει σφοδρή η δύναμη και η θέληση να αναπτυχθεί ως το θεϊκότερο και ημερότερο ζώο. Αλλά αν δεν τύχη της καλής και επιμελούς ανατροφής, γίνεται το πιο άγριο απ’ όσα γεννάει η γη."

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018

10 Καλύτεροι Τρόποι να Απαντήσεις σε ένα Αρνητικό Άτομο


Αρνητικοί άνθρωποι υπάρχουν παντού και θα υπάρχουν πάντα στην ζωή μας. Όσο και αν προσπαθούμε να τους αποφύγουμε θα τους συναντάμε συχνά. Υπάρχουν όμως 10 τρόποι αντιμετώπισης των αρνητικών ανθρώπων:

1. ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΊΡΝΕΤΕ ΌΛΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ

Το να μην "παίρνεις τα πράγματα προσωπικά" είναι πολύ πιο εύκολο να το πεις παρά να το κάνεις. Αυτή η στάση όμως, όταν έχεις να κάνει με ένα άτομο που βρίσκει κάθε στιγμή ευκαιρία να χύσει το δηλητήριό του δεν θα σε βγάλει πουθενά.

2. ΜΗΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΊΤΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ.

Πολλοί άνθρωποι δεν συμπαθούν τη σύγκρουση και την αποφεύγουν όσο μπορούν. Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι που λαμβάνουν την αρνητική συμπεριφορά μπορεί (για να αποφύγουν την σύγκρουση) να προσπαθούν να δικαιολογήσουν τον άλλον.

3. ΜΙΛΗΣΤΕ ΤΟΥΣ

Κάθε αρνητικό άτομο δεν λειτουργεί συνειδητά με αρνητικότητα. Μπορεί για διάφορους λόγους να υιοθέτησαν απλώς μια αρνητική νοοτροπία. Τούτου λεχθέντος, όταν όμως η αρνητική συμπεριφορά επιμένει επανειλημμένα, είναι καιρός να ακουστεί και η φωνή σας.
Μερικές φορές, όσοι ενεργούν αρνητικά χωρίς να το καταλαβαίνουν, θα εκλάβουν την ειλικρίνειά σας ως κάτι που πρέπει να ληφθεί υπ όψην.

4. ΔΕΙΞΤΕ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ

Όπως αναφέρθηκε, όλοι όσοι συμπεριφέρονται αρνητικά ίσως να μην έχουν πρόθεση για αυτό. Όταν τοποθετούμε τις αρνητικές πράξεις τους σε δυνητικά ελαφρυντικές περιστάσεις (προσωπικά προβλήματα, άγχος που σχετίζεται με την εργασία, οικονομικά κ.λπ.), είναι ευκολότερο να δούμε τη συμπεριφορά τους για αυτό που πραγματικά είναι - μια πράξη απελπισίας και παρορμητικότητας.

5. ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ ΕΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ

Η έκθεση σε αρνητική συμπεριφορά σε συχνή βάση, μπορεί να είναι διανοητικά και σωματικά εξαντλητική. Σε αυτό το σημείο είναι απαραίτητο να ξεφύγουμε, αν είναι δυνατόν. Όλοι έχουμε τα όριά μας και δεν πρέπει να τα παραβλέπουμε ή να τα αγνοούμε.

6. ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΕ

Μερικές φορές η αντίληψη ενός αρνητικού ατόμου για τον κόσμο γύρω του είναι λοξή. Αυτό μπορεί να αποδοθεί σε οτιδήποτε, από εμπειρίες παιδικής ηλικίας έως τις εμπειρίες τους στο σπίτι ή την εργασία. Το απλό χαμόγελο και η προσπάθεια διατήρησης μιας θετικής διάθεσης μπορεί να είναι αρκετή για να προκαλέσει έμμεσα θετικά συναισθήματα σε αυτόν.

7. ΦΕΡΘΕΊΤΕ ΏΡΙΜΑ 

Όταν ένα αρνητικό πρόσωπο παρουσιάζεται ως πρόκληση ή απειλή, είναι πάρα πολύ εύκολο να υποκύψετε σε παιδική συμπεριφορά, όπως είναι μια συμπεριφορά παρορμητική ή προσβλητική. Κατά κάποιο τρόπο, αυτή είναι μια φυσική απάντηση στην ανώριμη νοοτροπία τους. Όμως με αυτόν τον τρόπο κινδυνεύετε να χάσετε τον ίδιο σας τον εαυτό.

8. ΜΗΝ ΚΡΙΝΕΤΕ

Είναι πολύ εύκολο να κάνουμε υποθέσεις και να κρίνουμε τον άλλον με βάση τα δικά μας βιώματα και τις δικές μας αντιλήψεις και δυνάμεις. Με αυτές τις υποθέσεις είτε τον δικαιολογούμε είτε τον κατηγορούμε. Τις περισσότερες φορές όμως οι υποθέσεις μας ειναι διχως αντίκρισμα στην πραγματικότητα. Δεν ξέρουμε και δεν θα μάθουμε ποτέ τι πραγματικά υπάρχει στο μυαλό του άλλου.

9. ΒΑΛΤΕ ΟΡΙΑ

Όλοι μας ακούσαμε το δόγμα εκατομμύρια φορές: "ελέγξτε μόνο ότι μπορείτε να ελέγξετε." Η δημιουργία και η διατήρηση ενός περιβάλλοντος θετικότητας οδηγεί συχνά σε ένα από τα δύο αποτελέσματα: (1) σας προστατεύει από την αρνητική τους ενέργεια ή (2) του κάνει να νιώθουν - και ενδεχομένως να δρασουν - με πιο θετικό τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, είτε εσείς είτε το άλλο άτομο θα επηρεαστεί θετικά.

10. ΝΑ ΕΊΣΤΕ ΡΕΑΛΙΣΤΕΣ

Ως καλοί και συμπονετικοί άνθρωποι, θα προσπαθούμε συχνά να καλυτερέψουμε και να επηρεάσουμε τους άλλους που κρατούν ένα πιο απαισιόδοξο, αρνητικό πλαίσιο σκέψης. Είναι σημαντικό να θυμάστε, ωστόσο, ότι η υγιής προοπτική σας δίνει τη δυνατότητα να βοηθήσετε άλλους. Ως εκ τούτου, σε περίπτωση που ένας αρνητικός άνθρωπος παραβιάζει ξανά και ξανά το θετικό σας πνεύμα, μπορεί να χρειαστεί να τερματίσετε τους δεσμούς.
Παρόλο που μια τέτοια σύσταση μπορεί να φαίνεται σκληρή, είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι πολλοί άλλοι θα παραδειγματιστούν απο εσάς που ίσως χρειάζονται περισσότερη βοήθεια. Δεν μπορείτε (και δεν πρέπει) να επιτρέψετε τις δυσμενείς επιρροές ενός ατόμου να καταστρέφουν την καθημερινότητα σας.

Κυριακή 27 Μαΐου 2018

Βάλε τα φυτά στη ζωή σου: Ιούνιος

Σε αυτή την σειρά των άρθρων ασχολούμαστε με τις μηνιαίες εργασίες που πρέπει να κάνουμε ώστε να έχουμε έναν πανέμορφο κήπο όλο το χρόνο.
ΙΟΥΝΙΟΣ
Εργασίες του μήνα:
  1. Εντατική άρδευση.
  2. Συγκομιδή εποχιακών φρούτων
    (κεράσια, βερύκοκα, βύσσινα, αχλάδια)

Τι θα χρειαστώ:
  • Προγραμματιστή ποτίσματος
  • Εξαρτήματα ποτίσματος
    (σωλήνες, σταλάκτες, εκτοξευτές)

Τι φυτεύουμε:
  • Αγγούρι
    Βάθος φύτευσης: 1.5-2.5 εκατοστά
    Ημέρες βλάστησης: 5-10
    Μεταφύτευση: Ανάλογα την ποικιλία και τις συνθήκες ανάπτυξης συνήθως 25-30 ημέρες
    Ωρίμανση: 25-50 ημέρες μετά την μεταφύτευση ανάλογα με την ποικιλία

     
  • Καλαμπόκι
    Βάθος φύτευσης: 2.5-5 εκατοστά
    Ημέρες βλάστησης: 5-20
    Μεταφύτευση: Άμεση σπορά
    Ωρίμανση: 100-130 ημέρες μετά την σπορά ανάλογα με την ποικιλία

     
  • Κουνουπίδι
Βάθος φύτευσης: 0.5-1.5 εκατοστά
Ημέρες βλάστησης: 5-10
Μεταφύτευση: Ανάλογα την ποικιλία και τις συνθήκες ανάπτυξης συνήθως 35-50 ημέρες μετά
Ωρίμανση: 50-95 ημέρες μετά την μεταφύτευση ανάλογα με την ποικιλία
  • Λάχανο
    Βάθος φύτευσης: 0.5-1 εκατοστά
    Ημέρες βλάστησης: 7-12
    Μεταφύτευση: Ανάλογα την ποικιλία και τις συνθήκες ανάπτυξης συνήθως 40 ημέρες μετά
    Ωρίμανση: 65-95 ημέρες μετά την μεταφύτευση ανάλογα με την ποικιλία

     
  • Μπρόκολο
    Βάθος φύτευσης: 0.5 εκατοστά
    Ημέρες βλάστησης: 3-10
    Μεταφύτευση: Ανάλογα την ποικιλία και τις συνθήκες ανάπτυξης συνήθως 40 ημέρες μετά
    Ωρίμανση: 55-75 ημέρες μετά την μεταφύτευση ανάλογα με την ποικιλία
Tip: Αυξήστε την διάρκεια και την συχνότητα του ποτίσματος

Τον Ιούνιο τον ονομάζουμε και μελιτοφόρο  μήνα στην μελισσοκομία, γιατί η πλήρη ανάπτυξη των μελισσιών έχει επιτευχθεί, και τα βασικά μελισσοκομικά φυτά όπως το θυμάρι, το έλατο, τα αγριοτρίφυλλα, το παλιούρι, η καστανιά, ο γλυκάνισος, η σμυρνιά, και η φλαμουριά είναι παρόντα.