Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018

Διευκρινίσεις και οδηγίες για τις θερινές εκπτώσεις

 Διευκρινίσεις και οδηγίες για την έναρξη των θερινών εκπτώσεων τη Δευτέρα 9 Ιουλίου και τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 15 Ιουλίου δίνει η ΕΣΕΕ (Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας), με επιστολή προς τις εμπορικές ομοσπονδίες και όλους τους εμπορικούς συλλόγους της χώρας.
 
Η ΕΣΕΕ έθεσε, επίσης, στη διάθεση των εμπορικών συλλόγων και των ομοσπονδιών 50.000 οικολογικές τσάντες, προκειμένου να διανεμηθούν σε επιχειρήσεις και, κατ' επέκταση, στους καταναλωτές την περίοδο των εκπτώσεων.
Η συγκεκριμένη κίνηση εντάσσεται στο πλαίσιο σχετικής πρωτοβουλίας της ΕΣΕΕ για τη μείωση της χρήσης της πλαστικής σακούλας και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που αυτή αφήνει.
Συγκεκριμένα, η Συνομοσπονδία επισημαίνει:
Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν από τη Δευτέρα, 9 Ιουλίου έως και την Παρασκευή, 31 Αυγούστου. Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

 
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
 
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
 
Η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ συμπληρωματικά μόνο δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης. Κατά τους ελέγχους που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου στις χειμερινές εκπτώσεις διαπιστώθηκε ότι πολλοί επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν το σχετικό φόρτο εργασίας, δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα διπλές τιμές, αλλά καταφεύγουν στη χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης.
 
Αυτή η πρακτική, όσο και αν γίνεται καλοπροαίρετα, παραβιάζει το νόμο και επισύρει αυστηρές κυρώσεις. Μέχρι στιγμής, οι ελεγκτικές αρχές, αντιλαμβανόμενες ότι δεν υπάρχει δόλος εξαπάτησης του καταναλωτή, έχουν προχωρήσει σε απλές συστάσεις, ωστόσο αυτό δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα ισχύει για πάντα.
 
Επιβάλλεται, λοιπόν, προσοχή από τους καταστηματάρχες που θα συμμετάσχουν στις εκπτώσεις, ώστε να αναγράφουν πρώτα απ' όλα την παλιά και νέα τιμή των προϊόντων και κατόπιν, εάν το επιθυμούν, ποσοστό έκπτωσης.
 
Σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Εφόσον το σχετικό πρόστιμο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο ως προς την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, τότε αυτομάτως αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

 
Σύμφωνα με το ν. 4177/2013, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την Κυριακή 15 Ιουλίου 2018. Το πλαίσιο ωραρίου για τη συγκεκριμένη Κυριακή καθορίζεται από τις 11.00 έως τις 20.00.
 
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε σχετικά: «... Οι φετινές θερινές εκπτώσεις ελπίζουμε να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην αγορά. Το κλίμα στον εμπορικό κόσμο είναι ανάμικτο με ελπίδες για αύξηση του τζίρου αλλά και έντονο προβληματισμό, καθώς οι θερινές εκπτώσεις πραγματοποιούνται σε περιβάλλον αυξημένων φορολογικών υποχρεώσεων όλων των καταναλωτών, με αποτέλεσμα οι αγορές να μπαίνουν σε "δεύτερη μοίρα".
 
Οι έμποροι σε μεγάλο βαθμό εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στην τουριστική κίνηση και την "εισαγόμενη κατανάλωση" που αυτήν την περίοδο εντείνεται, ωστόσο, όπως γνωρίζουμε, αυτή η βοήθεια υφίσταται, αλλά όχι για όλες τις πόλεις της χώρας και όχι για όλες τις περιοχές της Αθήνας.
 
Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις κυμαίνονται συνήθως σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξης των 7 δισ. ευρώ και εφόσον επιτευχθούν αυτοί οι αριθμοί, θα δώσουν σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων, με την προϋπόθεση ότι η ένταση του τουρισμού θα αποτυπωθεί με θετικά αποτελέσματα τουριστικών εσόδων στο σύνολο του ελληνικού εμπορίου».

Κυριακή 1 Ιουλίου 2018

Διακοπές? Έξοδα? How to!

-Επ τι έγινε?
- Καλά μωρέ εδώ, ζεσταινόμαστε!!
-Πφ.. Μην το συζητάς…. Τι κάνετε? Θα πάτε διακοπές?
-Διακοπές??!! Τι διακοπές??!! Εδώ δεν έχουμε να πληρώσουμε τα κοινόχρηστα! Οι μόνες διακοπές που θα δούμε, φίλε, φέτος το καλοκαίρι είναι της ΔΕΗ!!

Μια συζήτηση που όλοι κάναμε φέτος το καλοκαίρι.
Για τους περισσότερους από εμάς, οι διακοπές είναι ένα μακρινό όνειρο καθώς οι υποχρεώσεις (κυρίως οι οικονομικές)μας το αποκλείουν.
Όμως, αν το καλοσκεφτούμε, δεν χρειάζεται να επισκεφθείς την Γαλλική Ριβιέρα για να νιώσεις ότι πήγες διακοπές. Υπάρχουν πολλοί τρόποι που θα σε κάνουν να ξεσκάσεις και να γεμίσεις μπαταρίες χωρίς να αδειάσεις το (ήδη  μισοάδειο) πορτοφόλι! Δες μερικούς τρόπους:



Google it!  
  • Μπες στο Gps σου ή στο Google maps, βρες την τοποθεσία σου και τσέκαρε τα κοντινά μέρη στον τόπο σου, που ενδείκνυνται για μικρές, σύντομες και οικονομικές αποδράσεις. Επέλεξε μέρη που να απέχουν γύρω στο μισάωρο ή λίγο παραπάνω από την πόλη σου και που δεν έχεις επισκεφθεί στο παρελθόν. Σίγουρα όλο και κάποιο τέτοιο μέρος θα υπάρχει, που δεν έχεις εξερευνήσει στην περιοχή σου και σίγουρα θα βρεις κάτι ενδιαφέρον εκεί. Η Ελλάδα μας είναι γεμάτη με μικρούς κρυμμένους θησαυρούς.  Μια μονοήμερη εκδρομή είναι μια καλή λύση για να ξεφύγεις από την ρουτίνα και να αλλάξεις παραστάσεις. Αφιέρωσε χρόνο να περπατήσεις και να εξερευνήσεις το μέρος δίχως να σε ακολουθεί η σκέψη ότι είσαι «δίπλα στο σπίτι σου»
     

     


  • Let’s Fly
    Αν επιλέξεις μια πιο μακρινή διαδρομή, έλεγξε με ποιο μεταφορικό μέσο σε συμφέρει να ταξιδέψεις. Ψάξε για τις προσφορές που υπάρχουν και σύγκρινε τιμές. SOS μην ξεχάσεις να προσθέσεις στα έξοδα και το κόστος των διοδίων που μπορεί να καταλήξει σε αρκετά υψηλό. Τα αεροπορικά εισιτήρια σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να συμφέρουν περισσότερο και θα γλιτώσεις και την πολύωρη ταλαιπωρία. Αν ταξιδέψεις ακτοπλοϊκά, σκέψου το ενδεχόμενο να μην πάρεις το αυτοκίνητο μαζί (η μεταφορά του οποίου με πλοίο είναι αρκετά πολυδάπανη) και να ενοικιάσεις κάποιο ποδήλατο στο μέρος που θα πάς. Φρόντισε να ρωτήσεις εκ των πρότερων τις τιμές ώστε να καταλήξεις σε τι σε συμφέρει καλύτερα.
     

     


     
  • Eat the night away
    Αν τα οικονομικά σου δεν σου δίνουν την ευκολία να ζήσεις τις διακοπές σου, όπως βλέπουμε στις ταινίες, θα πρέπει να σκεφτείς τρόπους να κόψεις τα έξοδα που ίσως να χαρακτηριστούν «περιττά». Αν ταξιδεύεις εντός της Ελλάδος, δεν χρειάζεται να μπεις στον πειρασμό να δοκιμάζεις κάθε βράδυ την σπεσιαλιτέ της τοπικής κουζίνας (αν πας στην Ιταλία μια μακαρονάδα θα την φας βρε αδελφέ). Προτίμησε πιο απλά γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας, που έχουν μικρότερο κόστος από ένα εστιατόριο και θα σου δώσουν ενέργεια να εξερευνήσεις το μέρος αντί να βαρυστομαχιάσεις από το πολύ φαί και να μην μπορείς να κουνηθείς. (Been there done that). Extra tip: Κατά την διάρκεια του ταξιδίου όλοι χρειαζόμαστε ένα μικρό (ή μεγαλύτερο) σνακ. Γι αυτό προετοίμασε από πρίν κάτι για να έχεις μαζί σου, το οποίο θα είναι και πιο υγιεινό και πιο οικονομικό από αυτά που θα βρεις στην διαδρομή.
     
     


     


  • Come Together

Μια εξαιρετική εναλλακτική για οικονομικές διακοπές είναι οι οργανωμένες διακοπές. Στην χώρα μας έχουν αρχίσει σιγά σιγά να γίνονται όλο και πιο γνωστές. Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία οργανώνουν αρκετά οικονομικές εκδρομές, αποδράσεις και πακέτα διακοπών που, τις περισσότερες φορές, συμπεριλαμβάνουν στο κόστος τους την μεταφορά, τις διανυκτερεύσεις, το πρωινό και ξεναγό. Άρα γνωρίζεις εκ των πρότερων πόσο θα σου κοστίσει το σύνολο των διακοπών και έτσι να κάνεις την διαχείριση των χρημάτων σου άνετα. Φρόντισε μόνο να γνωρίζεις λεπτομέρειες για το ταξιδιωτικό γραφείο με το οποίο θα ταξιδέψεις, ώστε να είσαι σίγουρος για την αξιοπιστία του.
 


 
Πριν από όλα, θα πρέπει να σκεφτείς και να αποφασίσεις τι είδους διακοπές θέλεις να κάνεις, ώστε να επιλέξεις από πού θα «κόψεις» έξοδα. Αν π.χ. θέλεις στις διακοπές σου να διασκεδάζεις σε νυχτερινά κέντρα, τότε θα πρέπει να μετριάσεις τα λοιπά έξοδα όπως τα σουβενίρ, το ακριβό ξενοδοχείο κτλ. Αν π.χ. προτιμάς στις διακοπές σου να είσαι όλη μέρα στην παραλία τότε ίσως θα ήταν καλύτερο να επιλέξεις μια παραλία που δεν χρεώνει τις ξαπλώστρες με την ώρα. Αν σου αρέσει να επισκέπτεσαι μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, μπορείς να μειώσεις τα έξοδα της νυχτερινής διασκέδασης (να περιοριστείς δηλαδή σε ένα ποτό).

Σίγουρα οι διακοπές με το κομπιουτεράκι στο χέρι δεν είναι και ό,τι πιο ιδανικό φανταζόμασταν όλο το χειμώνα, αλλά θα πρέπει να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε με ό,τι έχουμε! Του χρόνου βλέπουμε..

Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018

Ανάπτυξε την επιχείρησή σου | Τήρηση των διαδικασιών

Είναι πολύ σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης – οργανισμού:

Α)  η ύπαρξη και πιστή τήρηση των διαδικασιών (λειτουργίας, παραγωγής κτλ), καθώς και

Β) η έγγραφη λεπτομερής περιγραφή των καθηκόντων των εκάστοτε θέσεων εργασίας, ώστε ο κάθε εργαζόμενος να γνωρίζει επακριβώς ποια είναι τα καθήκοντά του και πώς θα πρέπει να τα εκτελεί.

Για να παράγονται συνεχώς ποιοτικά προϊόντα (ή καλύτερα συγκεκριμένης ποιότητας προϊόντα), πρέπει οι εργασίες να εκτελούνται με ένα συγκεκριμένο τρόπο και να αποφεύγονται, ει δυνατόν, οι περιττοί αυτοσχεδιασμοί.

     Έτσι λοιπόν, με την τήρηση δοκιμασμένων τυποποιημένων διαδικασιών, οι οποίες έχουν αποδεδειγμένα παράγει θετικά αποτελέσματα, μπορούμε να περιορίσουμε (όσο βέβαια αυτό είναι δυνατό) τις συνέπειες του ανθρώπινου λάθους κατά την εκτέλεση των εργασιών. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ο τρόπος εκτέλεσης κάθε εργασίας, να μην επαφίεται στην κρίση/ικανότητες/επίπεδο γνώσεων/διάθεση του εκάστοτε εργαζομένου που την εκτελεί, αλλά να υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται με βάση έναν γραπτώς και σαφώς καθορισμένο τρόπο.

     Επιπρόσθετα όμως, επειδή ο στόχος κάθε επιχείρησης – οργανισμού πρέπει να είναι και η συνεχής βελτίωση, πρέπει απαραιτήτως να υπάρχει και διαδικασία ανασκόπησης και τροποποίησης των διαδικασιών (λειτουργίας, παραγωγής κτλ), ώστε αυτές να βελτιωθούν ή να προσαρμοστούν ενδεχομένως σε καινούργιες συνθήκες που προέκυψαν.

Προσοχή όμως, όπως τονίζεται και παραπάνω, οι όποιες αλλαγές, πρέπει να προκύπτουν από τη διαδικασία ανασκόπησης και όχι να γίνονται ανοργάνωτα και περιστασιακά από κάποιους εργαζομένους (π.χ. κάποιος να εκτελεί κατά το δοκούν μια συγκεκριμένη εργασία διαφορετικά από τους υπόλοιπους, επειδή κατά τη γνώμη του, έτσι γίνεται πιο αποτελεσματικά).

Σαφώς, και όλοι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να προτρέπονται να καταθέτουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους για τροποποιήσεις, βελτιώσεις και ανάπτυξη, ώστε να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά τις ανασκοπήσεις των διαδικασιών.   

     Συνεπώς, το συμπέρασμα είναι ότι πρέπει να τηρούμε τις διαδικασίες αλλά και να μεριμνούμε για τη συνεχή αναθεώρηση και βελτίωσή τους.

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2018

Κατάργηση της υποχρέωσης προσκόμισης δικαιολογητικών στη Δ.Ο.Υ. για τη θεώρηση βεβαίωσης ηλεκτροδότησης για τα ακίνητα με άδεια ανέγερσης μέχρι 31.12.1994

Με την ΠΟΛ.1098/2017 κοινοποιούνται οι διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 4474/2017 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2376 και άλλες διατάξεις» για ενημέρωση και άμεση εφαρμογή τους.

Με τις ως άνω διατάξεις καταργούνται οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 1882/1990, όπως τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 53 του ν. 2065/1992.

Οι καταργούμενες διατάξεις προέβλεπαν διαδικασία προσκόμισης δικαιολογητικών στη Δ.Ο.Υ. προκειμένου να γίνει θεώρηση βεβαίωσης για την ηλεκτροδότηση ακινήτων. Σημειώνεται ότι για τα ακίνητα των οποίων οι άδειες ανέγερσης είχαν εκδοθεί μετά την 1/1/1995 η σχετική υποχρέωση ίσχυε δυνάμει των άρθρων 35 και 36 του ν. 2238/1994 και καταργήθηκε ήδη με τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθρου 26 του ν. 4223/2013(σχετική η υπ 'αρ. Δ12Α 1015993 ΕΞ 24.1.2014 εγκύκλιος του ΓΓΔΕ). 

Με τις κοινοποιούμενες διατάξεις καταργείται η σχετική υποχρέωση και για τα ακίνητα των οποίων οι άδειες ανέγερσης εκδόθηκαν μέχρι 31/12/1994.

Τρίτη 12 Ιουνίου 2018

"Τα Παράπονα των Πελατών"

 "Τα Παράπονα των Πελατών"
     Κατά την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας είναι πιθανό ο πελάτης να έχει κάποια παράπονα, είτε από τα αγοραζόμενα προϊόντα/υπηρεσίες ή από την εξυπηρέτησή του. Το ερώτημα που τίθεται στην περίπτωση της ύπαρξης παραπόνων από τον πελάτη είναι «τι γίνεται μετά». Δηλαδή, αν το παράπονο αυτό εκφράζεται προς την επιχείρηση και φυσικά αν τελικά η επιχείρηση καταφέρνει να εξαλείψει την αιτία που προκάλεσε την δυσφορία και το παράπονο.
    
      Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, να κατανοήσουν τη σημασία που έχουν τα παράπονα των πελατών τους, για την επιβίωση αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Διότι, ένας δυσαρεστημένος πελάτης, όχι μόνο θα στραφεί προς τους ανταγωνιστές, αλλά θα διαδώσει και κακή φήμη για την επιχείρηση στους γνωστούς του, εκφράζοντας το παράπονο που είχε. Συνεπώς, γίνεται αρνητική διαφήμιση για την επιχείρηση αυτή.
    
          Επομένως, κάθε επιχείρηση πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα παράπονα των πελατών, να βρίσκει άμεσα λύση και να εφαρμόζει μέτρα, ώστε αυτά να μην επανεμφανιστούν. Επίσης, είναι σημαντικό η επιχείρηση να ενθαρρύνει τους πελάτες να εκφράζουν τα παράπονά τους (π.χ. ρωτώντας τη γνώμη τους), διότι υπάρχουν πελάτες που δεν θα εκφράσουν το παράπονό τους και απλά θα στραφούν προς τους ανταγωνιστές.
    
     Επιπρόσθετα, λόγω της σημασίας των παραπόνων, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η αντιμετώπισή τους δεν θα πρέπει να γίνεται περιστασιακά, αλλά να υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική, όσον αφορά τη διαχείριση των παραπόνων. Μεγάλες εταιρείες, έχοντας αναγνωρίσει τη σημασία των παραπόνων των πελατών, έχουν συγκεκριμένο τμήμα παραπόνων.
    
            Όσον αφορά τη διαχείριση των παραπόνων, πρέπει καταρχήν να δίνεται η δυνατότητα στον πελάτη να εκφράσει το παράπονό του, όπως π.χ. να μπορεί να απευθύνεται σε συγκεκριμένους υπαλλήλους (ή στους υπαλλήλους γενικά, εάν δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι που να ασχολούνται με τα παράπονα), να μπορεί να στείλει e-mail, ή και να συμπληρώσει μια φόρμα επικοινωνίας στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Δηλαδή, να υπάρχει ένας εύκολος τρόπος, για να εκφραστεί το παράπονο, καθώς μια δύσκολη διαδικασία θα αποθαρρύνει τον πελάτη από την έκφραση του παραπόνου του. Στη συνέχεια και αφού το παράπονο έχει γίνει γνωστό, η επιχείρηση με συνέπεια και σοβαρότητα πρέπει να το επιλύσει σε όσο το δυνατόν πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Στην περίπτωση όμως που δεν είναι δυνατή η επίλυσή του θα πρέπει να εξηγήσει τους λόγους στον πελάτη.
    
             Τα παράπονα αποτελούν τις επιθυμίες – προσδοκίες του πελάτη, που δεν ικανοποιήθηκαν. Η πληροφορία αυτή είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την επιχείρηση, καθώς μπορεί, μέσα από τη μελέτη των παραπόνων, να βγάλει αρκετά συμπεράσματα, σχετικά με τα προβλήματα ποιότητας των παρεχόμενων προϊόντων/υπηρεσιών αλλά και της οργάνωσης και λειτουργίας της επιχείρησης. Όπως, έχει ήδη αναφερθεί πρέπει για κάθε παράπονο να λαμβάνονται μέτρα ώστε αυτό να μην επανεμφανιστεί.
    
            Σημαντικό βήμα για τη σωστή μελέτη – ανάλυση των παραπόνων είναι η σωστή καταγραφή τους. Έτσι με τη σωστή καταγραφή και ανάλυση των δεδομένων των παραπόνων μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα. Παραδείγματος χάριν, εάν πρόκειται για ένα κατάστημα που πουλά ηλεκτρικές συσκευές η ανάλυση των παραπόνων μπορεί να «δείξει» τα περισσότερα παράπονα αφορούν τις συσκευές μιας συγκεκριμένης εταιρείας, ότι υπάρχει αύξηση των παραπόνων κατά τους θερινούς μήνες, ότι ένα συγκεκριμένο παράπονο έχει εκφραστεί από πολλούς πελάτες κ.ά. Έτσι με την εκμετάλλευση αυτών των πληροφοριών μπορούν να γίνουν αρκετές βελτιώσεις στην επιχείρηση.
    
      Έτσι λοιπόν, τελειώνοντας, πρέπει να τονιστεί ξανά η σημασία που έχει η αποτελεσματική διαχείριση των παραπόνων των πελατών, από μια επιχείρηση (ανεξαρτήτως μεγέθους), αλλά και η σημασία που έχει ο κάθε πελάτης να εκφράζει τα παράπονά του προς την επιχείρηση, ώστε να είναι δυνατό να αντιμετωπιστούν.

Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Λίγα Λόγια και Σοφά


Ο Πλάτωνας γεννήθηκε στην αρχαία Αθήνα το 427 π.Χ. και πέθανε το 347 π.Χ. Υπήρξε ένας εξαιρετικά σπουδαίος Έλληνας φιλόσοφος, ο πιο γνωστός μαθητής του Σωκράτη και ο δάσκαλος του Αριστοτέλη.

"Εάν ο άνθρωπος λάβει την ορθή παιδεία, μέσα του ξυπνάει σφοδρή η δύναμη και η θέληση να αναπτυχθεί ως το θεϊκότερο και ημερότερο ζώο. Αλλά αν δεν τύχη της καλής και επιμελούς ανατροφής, γίνεται το πιο άγριο απ’ όσα γεννάει η γη."